4t d’ESO visita la CIBA

El passat dilluns 21 de novembre, els alumnes de 4t de l’ESO vam anar d’excursió al centre cultural “La Ciba”, un espai de recursos per a dones, innovació i economia feminista. L’objectiu de la sortida era assistir a una petita xerrada sobre la violència masclista.

Vam fixar un lloc de trobada a les 8:10 del matí per després anar tots junts cap a la Ciba. En arribar al lloc vam seure en l’espai on es faria la xerrada i vam veure que a les cadires ens havien deixat una bossa amb dues polseres, una sobre les dones i l’altra sobre el col·lectiu, un gran detall per part de l’organització.

Quan ens vam asseure tots va començar la xerrada, dirigida per dues noies, l’Arantxa i la Nerea, dues noies molt simpàtiques. Ens van explicar què era la violència masclista, els diferents tipus de violència, les lleis que la penalitzen, els danys que causa, les conseqüències i com podem actuar davant d’ella.

Al final de la xerrada vam fer uns jocs de rol que consistien a llegir uns diàlegs on hi havia violència masclista i havíem d’identificar de quin cas era i donar una palmada quan volies intervenir per a poder intentar que els personatges s’adonessin del que estava malament.

Cronistes: Júlia Sicart i Lucía Peral, alumnes de 4t d’ESO C