Sortida al Parlament de Catalunya

L’alumnat de 1r batxillerat de la matèria optativa de Ciutadania, Política i Dret ha visitat el Parlament de Catalunya. El passat 12 de gener, els estudiants, que són de les modalitats de Ciències Socials i el batxillerat Científic, van fer diverses activitats per conèixer millor la política i el dret.

El primer que van fer va ser conèixer la guia i organitzadora de les activitats. Seguidament els va portar a una sala on els va explicar la història de la institució i del seu edifici –el Palau del Parlament– , què és el Parlament, les seves funcions, el sistema electoral, com es fan les eleccions, etc.

Després van passar a fer una pràctica que consistia en què els alumnes eren grups parlamentaris amb diversos diputats i un portaveu. Els nois i noies van disposar d’un temps per negociar amb altres partits i veure quines propostes tenien en comú i així poder formar un sol grup format per dos o més. Aleshores s’unien els nous grups i el que tingués més diputats era el seleccionat.
En acabar l’activitat la guia va acompanyar els estudiants a veure més del palau, explicant-los molts detalls de la institució.

La sortida va acabar amb una activitat fora del Parlament organitzada pel professor, que consistia a posar-se en grups i respondre les preguntes i propostes: fer lleis que tothom hauria d’acceptar, establir un govern, etc.

En definitiva, va ser una jornada divertida i instructiva, ja que van poder experimentar en primera persona els temes tractats a classe.

Cronista: Nohaila Ezzahraoui, alumna de 1r de batxillerat