Presentació del projecte “Menuda Santa Coloma!”

El passat dimarts 6 de juny, l’alumnat de 1r de batxillerat Tecnològic de l’optativa de Robòtica va anar a la Biblioteca Singuerlín-Salvador Cabré, per assistir a l’acte de presentació dels projectes LABORATORIS DIGITALS: SCHOOLAB I MENUDA SANTA COLOMA!, organitzats per l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet i l’espai de fabricació digital (FabLab) i coworking BDN Lab, de Badalona.

En primer lloc va intervenir, en nom de l’ajuntament, la Regidora d’Educació Mireia Gonzàlez, qui entre d’altres informacions, va explicar que havia estat alumna del batxillerat Tecnològic al RB4 (Institut Ramon Berenguer IV).

Desprès van parlar, en nom del BDN Lab, Elena i Israel que van explicar les característiques, objectius i importància d’aquests tipus de projectes, com SCHOOLAB I MENUDA SANTA COLOMA!.

A continuació, les escoles de primària participants al projecte SchooLab van exposar els seus treballs. S’hi van presentar cinc escoles: l’Escola Antoni Gaudí, Escola Tanit, Escola Miguel de Unamuno, Escola Riera Alta i Escola Serra de Marina, que van explicar i mostrar els seus treballs de disseny i fabricació digital en 3D.

En segon lloc, els dos instituts seleccionats per la primera edició pilot del projecte “Menuda Santa Coloma!”: l’Institut Can Peixauet i l’Institut Ramon Berenguer IV van presentar els seus treballs.

El projecte “Menuda Santa Coloma!” consisteix a triar un edifici emblemàtic de la ciutat i fer una maqueta a escala, utilitzant tècniques de fabricació digital com tall làser, impressió 3D, mecanitzat CNC, i eines digitals de disseny 3D, com TinkerCAD, OnShape, etc.

Nosaltres, l’Institut RB4, vam triar com edifici emblemàtic l’Auditori i Escola Municipal de Música Can Roig i Torres, i vam fer la maqueta a escala 1/100 i utilitzant impressió 3D.

Va ser una jornada molt interessant i amena, que va culminar amb un treball en equip, en el qual tots vam participar i col·laborar per arribar a un objectiu final satisfactori.

També va ser molt interessant poder veure els treballs fets per altres alumnes, amb diferents tècniques de fabricació digital, i  força entretingut ja que en les explicacions i presentacions van haver-hi moments realment divertits.

En definitiva, una jornada molt enriquidora i divertida, en què ens ho vam passar molt bé, tant professorat com alumnat, i que ens agradaria tornar a repetir el proper curs.