EYE 2030. PROJECTE ESCÈNIC.

Aquest curs hem engegat EYE2030, un projecte escènic amb exalumnes del batxillerat escènic, recollint les seves ganes de seguir vinculats teatralment més enllà dels dos cursos del batxillerat i amb l’orgull d’haver nascut com a grup a l’Institut Ramon Berenguer IV.

Hi participen set exalumnes, que són una selecció dels que han decidit apostar per una trajectòria artística professional després del seu pas per l’Institut. EYE2030 vol escenificar la veu dels joves, i qüestionar què fer amb el món que estan heretant.

El passat desembre de 2020 vam guanyar un premi al millor projecte per joves, organitzat per la Mostra de Teatre d’Igualada, on s’estrenarà a finals de març de 2022. Aquest premi va atraure l’interès del Teatre Nacional de Catalunya, que ens va demanar fer temporada el novembre del 2022. Durant el procés de creació del projecte, els dies 8 i 9 d’octubre, vam fer un stage creatiu al Parlament Europeu on vam tenir l’oportunitat de trobar-nos amb Europarlamentaris i també altres joves amb ganes de canviar les coses. L’experiència va ser molt positiva i ens vam emportar molts ingredients que formaran part de l’obra final, actualment es procés d’escriptura.