L’intercanviador

intercanviador

La lectura de un buen libro es un diálogo incesante en que el libro habla y el alma contesta”.André Maurois.

Libros, caminos y días dan al hombre sabiduría”.Proverbio árabe.

Series capaç de fer un llistat amb els últims llibres que t’has llegit? Sense comptar els de lectura obligatòria, és clar. Quants títols inclouries a la llista? I quant de temps cal que et remuntis en el passat per a arribar a la dotzena de llibres?

Qui pugui contestar a aquestes preguntes ràpidament i sense pensar-s’hi gaire és un bon lector o bona lectora. Per a ella o ell és aquesta proposta, sens dubte. Però sinó ets capaç de contestar les preguntes, si cal que t’estiguis rememorant a veure si fa dos estius el llibre que et va regalar la tieta te’l vas acabar de llegir o no, doncs en tal cas, també t’interessa el que llegiràs a continuació.

Llegir és un molt bon entreteniment. No hi ha llibres avorrits sinó mal escollits. De vegades no som nosaltres qui escollim el llibre si no que és a l’inrevés, el llibre ens escull a nosaltres. No parlo d’esoterismes, parlo de què quan ens cau a les mans un bon llibre que no l’esperàvem, quan comencem a llegir i ens atrapa la història, i si la nostra imaginació vola sobre les línies i pàgina rere pàgina, aleshores vol dir que la màgia de la literatura ha entrat a la nostra vida.

Imaginar, gaudir, estimar, aprendre, trobar, viatjar, lluitar, navegar, descobrir… Tot això i més ho pots trobar entre les pàgines d’un bon llibre.

Si us engresca tot plegat podreu trobar a l’entrada de l’institut la novetat amb què arrenquem aquest nou any 2015. Hi trobareu doncs un espai –L’intercanviador– on podeu agafar aquells llibres que us agradin i que us vingui de gust llegir. Ara bé, per a què no es quedi buida la taula de seguida, el que cal és que també portem llibres. Segur que a casa en tenim de llegits i que no els tornarem a llegir. O altres llibres que no ens han agradat però potser a algú altre sí que agradin. Doncs tots aquells llibres però també revistes, contes, etc. que vulgueu que altres puguin gaudir d’ells cal que els porteu i els deixeu a l’Intercanviador. No hi ha cap restricció. Podeu endur-vos tres llibres i deixar-ne un, o cap. Podeu portar dos, sis, vuit llibres, els que sigui, i no endur-vos-en cap. És doncs un intercanvi lliure.

Els llibres poden tenir moltes vides. No els enterris abans d’hora!!