Acte de lliurament dels diplomes DELF 2015-16

Les alumnes Aina Layunta Rodrigo, Gemma Marquina Cisneros, Irina Martín Izquierdo, Jordina Pradells Tello que van participar en la convocatòria del passat mes d’abril 2016 per obtenir el DELF scolaire, van assistir el proppassat 15 de desembre a l’acte de lliurament dels diplomes que es va celebrar a la tarda a l’Institut Francès de Barcelona.

A l’acte hi van participar representants de les diferents institucions implicades en aquesta convocatòria: l’Institut Francès de Barcelona, el Consorci d’Educació i l’Ambaixada de França.

Durant la part central de l’acte, els estudiants van pujar a l’escenari, en petits grups, per rebre els diplomes acompanyats pel seu professor o professora de llengua francesa. L’alumnat procedia de 18 centres educatius de secundària de la ciutat : l’Institut Ausiàs March, l’Institut Doctor Puigvert, l’Institut Ernest Lluch, l’Institut Fort Pius, l’Institut Icària, l’Institut Jaume Balmes, l’Institut Joan Boscà, l’Institut Joan Fuster, l’Institut Les Corts, l’Institut L’Alzina, l’Institut Manuel Carrasco i Formiguera, l’Institut Menéndez y Pelayo, l’Institut Moisès Broggi, l’Institut Montserrat, l’Institut Narcís Monturiol, l’Institut Príncep de Viana, l’Institut Sant Andreu i l’Institut Vila de Gràcia.

Les proves d’aquesta segona convocatòria estan organitzades conjuntament pel Departament d’Ensenyament i I’Institut Francès. Un total de 2.068 alumnes de 201 centres educatius d’arreu de Catalunya. A la ciutat de Barcelona, en aquesta convocatòria s’hi van presentar un total de 156 nois i noies de 18 centres educatius de la ciutat.

Un conveni entre el Departament d’Ensenyament i l’Institut Francès d’Espanya que va ser aprovat a principis del 2014 va permetre el curs 2015-2016 a l’alumnat que cursa francès als centres catalans obtenir el DELF Scolaire. Amb aquest acord de col•laboració entre les dues administracions, el Govern vol promoure l’excel•lència en les llengües, fomentar l’estudi de més idiomes entre l’alumnat i potenciar el coneixement de la llengua francesa.

Les proves DELF escolar tenen quatre nivells (A1, A2, B1 i B2), que es corresponen amb el Marc Europeu Comú de Referència de les Llengües. El títol que s’obté, el DELF escolar, l’atorga el Ministeri d’Educació Nacional de França i és un certificat reconegut a tot Europa.

Bravo les filles!!!!

Foto Alumnes Príncep de Viana