PFI Cuina i serveis de restauració

Triptic
Història
Estudis
Com ho fem?
Continuïtat
Marc horari
Instal·lacions
Requisits d’accés
Preinscripció i matrícula

1. Història

L’inici del PFI de Cuina i serveis de Restauració es remunta al setembre de l’any 2021, aportant així una  innovació en l’oferta formativa de l’Institut Priorat. Oferint l’oportunitat de formar els alumnes i realitzar una inserció al món laboral. Es tracta doncs, d’uns estudis enfocats en preparar als alumnes a nivell professional, formant-los en el món de l’hostaleria.

1. Estudis

Quan parlem de PFI en referim a uns Programes de Formació i Inserció laboral per a tots aquells alumnes que no han acabat l’ESO, però que volen seguir formant-se a nivell professional.

Realitzant un PFI tindràs l’opció de reincorporar-te als Ensenyaments reglats, adquiriràs competències necessàries per a accedir al món laboral i obtindràs coneixements bàsics per a poder realitzar una inserció laboral amb èxit.

El PFI de Cuina i Serveis de Restauració et forma en la preparació i la conservació d’elaboracions culinàries senzilles, en la preparació i presentació d’aliments i begudes en establiments de restauracions i en l’assistència als processos de servei i atenció al client.

El PFI té una durada de 1000 hores, un curs acadèmic. Aquest s’estructura en:

• Mòduls de Formació Professional: Associats a l’assoliment de competències professionals (entre 450 i 500 hores).
      • Mòduls de Formació General: Faciliten l’adquisició de competències bàsiques i instrumentals que han de facilitar l’assoliment de les competències professionals (295 hores).
      • Tutoria: Inclouen accions de seguiment i orientació (40 hores).
      • Pràctiques en empreses (FCT 180 hores)

Com ho fem?

• Seguiment i orientació personalitzada.
  • Grups reduïts.
  • Projectes amb l’entorn.
  • Formació en empreses.
  • Sortides professionalitzadores.
  • Sessions formatives amb professionals del sector.

1. Al finalitzar:
  • Incorporació al món laboral com a auxiliar amb un Certificat de Nivell 1.
  • Realització d’ Estudis de Cicle Formatiu de Grau Mig (CFGM).
  • Cursar el GESO a les Escoles d’Adults.

1. Marc horari:

Les classes es realitzen de dilluns a divendres en horari de matins. Inicien a les  8:50 h i finalitzen a les 13:50 o a les 14:45 depenent del dia de la setmana.

1. Instal·lacions

Les classes del PFI es realitzen a l’edifici central de l’Institut Priorat, a les instal·lacions de la cuina i el menjador del centre.

• Cuina: En aquestes instal·lacions es duen a terme les classes pràctiques relacionades amb la preparació i les elaboracions culinàries.
  • Menjador: Es duen a terme les pràctiques relacionades amb la sala i l’atenció al client.
  • Aula: Aula ordinària on es realitzen les classes teòriques del PFI tant dels mòduls generals com dels mòduls professionals. Aquesta està equipada amb ordinador central i projector, a més, disposa d’ordinadors per a tots els/les alumnes.

1. Requisits d’accés

El Departament d’Educació té fixat els criteris per a poder accedir als PFI, aquests són:

• No tenir el títol de l’ESO.
  • Tenir entre 16 i 21 anys.
  • No estar cursant altres estudis reglats dins dels sistema educatiu.
  • No estar treballant en el moment de l’inici del PFI.

1. Preinscripció i matrícula

El Departament d’Ensenyament anualment fixa les dates de preinscripció i de matrícula dels PFI en la seva pàgina web.