Portem el món laboral a l’aula

Des de la formació professional volem cada vegada més estar el més a prop possible de la realitat professional que es trobaran els nostres alumnes a la seva sortida al món laboral. Amb aquest esperit la família de Química ha realitzat aquest trimestre una sèrie de tallers on els professionals de diferents sectors (farmàcia hospitalària i cosmètica) han impartit una classe magistral i pràctica als nostres alumnes.

El curs de primer de CFGS de Fabricació de Productes farmacèutics, Biotecnològics i Afins ha realitzat el taller de Informatització en la preparació de citostàtics’ impartit per l’Albert Montero Coordinador de la Farmàcia Hospitalària de l’Hospital del Mar i ex-alumne del nostre centre.

Els alumnes van veure com es treballa amb els citostàtics (medicaments oncològics), com es prepara la medicació als hospitals i com s’identifica. Van fer un petit taller de preparació d’un medicament i els passos que han de fer els tècnics per manipular amb seguretat aquest medicament. També van tenir l’oportunitat de conèixer, en primera persona, una sortida professional més del nostre cicle com a Tècnic de farmàcia hospitalària .

Ens ha comentat l’Albert Montero que el Cicle de Grau Superior de Fabricació de productes farmacèutics, biotecnològics i afins presenta actualment una gran demanda en el sector hospitalari i que, de vegades, no poden cobrir per falta de personal especialitzat que vulgui buscar el seu futur en aquest àmbit. Us animem a formar part d’aquest món.