LES EINES DELS NOSTRES AVIS

En un post del mes de gener  us explicàvem la visita dels alumnes de primer d’ESO a una exposició sobre les eines del camp que es va poder veure al Roure el passat mes de gener.

L’associació d’Amics de Sant Antoni, cada any,  poc abans de la celebració  de la festa del seu sant, fa una exposició amb les eines del camp que encara guarden famílies de Polinyà. Aquest event ens permet apropar-nos a la tecnologia agrària que tradicionalment han utilizat els pagesos fins fa uns cinquanta anys.  La selecció d’unes seixanta peces està acompanyada del seu nom en català,  i l’explicació de Jesús i Josep, -dos membres de l’entitat-, ens ajuda a entendre quins eren els usos bàsics de cada una d’aquestes peces.

Enguany, els alumnes de 1r d’ESO, coordinats per la professora de tecnologia, Maribel Martin, han preparat unes fitxes que estudien cada una de les peces que han pogut veure a l’exposició: En primer lloc, en fan una foto; després, n’esbrinen el nom en castellà i en català, així com el seu ús, i miren de descriure’n l’aspecte; finalment, troben quin tipus d’eina o de maquinària fa a l’actualitat la tasca que realitzava la peça estudiada.

El resultat de la feina el trobareu en aquesta magnífica presentació de diapositives que han realizat els nois de manera col·laborativa.  Enhorabona!!