GRAVANT EL ROMÀNIC

EL passat mes de febrer, mentre celebràvem les Portes Obertes, des del Departament de Visual i Plàstica es va culminar el procés de treball de linogravats, o gravats en relleu, que han fet els alumnes de 4t ESO.

En unes catorze sessions els nois i noies de 4t han conegut diferents tècniques de gravat i han fet un taller pràctic de linogravat, amb fragments diversos dels frescos romànics de Polinyà que il·lustren escenes de l’Apocalipsi. A més, s’ha treballat en el disseny i elaboració d’un linogravat col·laboratiu de grans dimensions, a partir de quatre matrius de 30x30cm.

El projecte els ha dut a redimensionar la imatge triada, a dividir-la en fragments adequats a les mides de les matrius, a transferir-hi  les imatges i a buidar-les amb les gúbies. En hores de classe s’han fet les primeres estampacions dels fragments, tal i com veureu a la presentació.

Durant les Portes Obertes la professora de Visual i Plàstica, Carme Castellví, acompanyada per un grup de voluntaris, van tancar el procés de treball, amb l’estampació conjunta de les 4 matrius en un sol gravat de 60 x 60 cm. El gravat de grans dimensions s’ha estampat amb la tècnica oriental del BAREM; és a dir, sense tòrcul o premsa occidental.  Les famílies assistents a la jornada han pogut seguir l’execució i les explicacions  dels alumnes de 2n i de 4t.

El treball ha estat valorat molt satisfactòriament per tots els participants, que han fet les seves síntesis, com la que podeu veure ara d’un grup d’alumnes.

Enhorabona per la feina i el magnífic resultat!