GIMCAMÀTICA

El passat 21 de maig els alumnes de 1r d’ESO van celebrar a la Plaça de la Vila la tradicional Gimcamàtica. Junt amb els alumnes de 6è de primària del Roser Capdevila i del Pere Calders van  gaudir d’un matí ple de matemàtiques compartint les diferents gimcanes que havien elaborat ells mateixos.

A l’institut, la resta de nivells d’ESO també van celebrar el dia de les matemàtiques amb activitats diverses:

– Els alumnes de 2n d’ESO van treballar la Geometria d’una forma divertida, fent uns hexaflexàgons i uns panels màgics molt sorprenents.

– Els alumnes de 3r d’ESO van tractar a partir d’experiments i construccions certes aproximacions al desenvolupament pla de l’esfera a partir de les que se’n fan del globus terraqüi (tot relacionant-ho amb les CS). A més a més, van fer un tastet de geometria esfèrica (no Euclídea).

– Cada grup classe de 4t d’ESO va realitzar un mural d’un Arbre Pitagòric. Mitjançant un treball col·laboratiu, els alumnes es van gestionar per poder crear el mural. L’Arbre Pitagòric és un fractal (objecte matemàtic que repeteix una mateixa estructura a diferents escales) que es basa en el Teorema de Pitàgores.

Un any més ho vam passar molt bé i els alumnes ho van fer genial. Els felicitem a tots i totes per la feina tan ben feta i les ganes que hi van posar.