Benvinguts al curs 2017-18

Benvolguts alumnes, benvolgudes famílies i col·laboradors, benvinguts al nou curs 2017-18.

Nois i noies de 1r d’ESO, ahir, per primera vegada, vau omplir els passadissos d’alegria i d’il·lusió. Us donem la benvinguda, ja sou part de la nostra comunitat, i desitgem que el vostre pas per l’Institut sigui una de les etapes més profitoses de les vostres vides.

Alumnes d’ESO i Batxillerat, ahir tornàveu més alts i més madurs, i a mida que anàveu omplint les aules la sensació era la de retrobar-se amb vells amics. Que tingueu un bon curs.

L’estiu ha estat llarg i ple de d’emocions, però també de fets que molts de  nosaltres encara no ens sabem explicar ben bé. El que avui volem traslladar-vos és la convicció que la bondat és la millor resposta davant la barbàrie i la deshum
anització. Fem de la bondat una actitud personal i col·lectiva i la nostra societat serà més justa, més lliure, més feliç.

Per acabar, volem compartir amb vosaltres unes paraules de Mandela on defensa la bondat com a actitud vital fins i tot en situacions tan difícils com els vint-i-set anys que va romandre a la presó:

“Sempre he sabut que en la profunditat del cor humà hi ha misericòrdia i generositat. Ningú neix odiant a una altra persona per raó de pell, origen, formació o religió. La gent aprèn a odiar, i si homes i dones poden aprendre a odiar també poden aprendre a perdonar i a estimar. L’amor és més natural al cor humà que el seu oposat, l’odi. Fins i tot en els moments més horrorosos a la presó, quan els meus companys i jo érem empesos al buit, podria veure una espurna d’humanitat en els guardians. Potser només un segon, però era suficient per confiar en la bondat de l’ésser humà”.

Gràcies per lluitar contra l’odi i a favor de la bondat i la solidaritat.