25-N

El Dia Internacional contra la Violència vers les dones va ser aprovat per l’Assemblea General de les Nacions Unides a la seva resolució 50/134 el 17 de desembre de 1999, i se celebra anualment cada 25 de novembre. Es va escollir aquest dia per commemorar el violent assassinat de les germanes Mirabal (Patria, Minerva i Maria Teresa), tres activistes polítiques assassinades el 25 de novembre de 1960 mentre anaven a Puerto Plata a visitar els seus marits empresonats, en mans de la policia secreta del dictador Rafael Trujillo a la República Dominicana.

A l’Institut Polinyà vam realitzar diverses accions divendres 23 per reivindicar la fi d’aquesta violència i per conscienciar els alumnes sobre aquest tema. Aquest any les activitats han estat organitzades per dues alumnes de 2n de Batxillerat, la Paula i la Isamar, que estan fent un Treball de Recerca sobre la violència de gènere a l’adolescència. Els seus companys de classe van ajudar els tutors durant la realització de la jornada.

Els alumnes van treballar els micromasclismes i els estereotips de gènere amb tasques adaptades a les diferents etapes. Es van visionar vídeos, van fer kahoots, van treballar en grup, van opinar, es van fer murals…