Contra la violència de gènere

El passat 24 de novembre, els alumnes de batxillerat en van concentrar a la plaça de l’Ajuntament per llegir el  manifest contra la violència de gènere i retre homenatge a les víctimes. Els alumnes van deixar anar vuit globus de color rosa, símbol de les vuit dones que han mort a Catalunya en el que portem d’any.  Després de la lectura,  van visitar l’exposició instal·lada al MID i van veure un vídeo de conscienciació on s’explicava com són les relacions cal evitar per no patir aquest tipus de violència.

La violència masclista no és un problema de les dones. És un problema de tothom, tots i totes. I no són casos aïllats ni inevitables. Les dades són alarmants i només com a societat podem eradicar-la. No és fàcil. Hem heretat una tradició on les dones aguanten amb silenci, patiment i sentiment de culpa les agressions. Perquè encara vivim en una cultura masclista que ha normalitzat les conductes delictives contra les dones.

(fragment del manifest)

Llegeix el manifest contra la violència masclista.