Cant improvisat i rumba catalana per Sant Jordi!

Carles Belda toca l’acordió diatònic i la trikitixa en formacions musicals de caràcter tradicional. Amb el guitarrista Rafalito Salazar duen la cançó tradicional al camp de la rumba catalana. En els seus concerts i tallers sovint practiquen garrotins i altres formes de cant improvisat.

Carles Belda i Rafalito Salazar

La cançó improvisada es formula com un diàleg. L’enginy del glosador es mesura en l’estructura formal de la composició i en el contingut de la resposta, que ha de ser ràpida, enginyosa i escaient a l’envit del contrari.

Amb l’objectiu de promocionar la cançó de text improvisat i fomentar l’ús de la llengua, celebrarem la diada de Sant Jordi amb un taller de glosa i rumba adreçat a primer de batxillerat. Reprendrem així el cicle cultural Poesia als barracons.

L’Ajuntament de Palafolls col·labora en l’organització de l’acte, que tindrà lloc a l’Escola Municipal de Música i Dansa el divendres 23 d’abril a dos quarts d’una del migdia.

Exàmens Cambridge 2021

Cada cop són més els centres educatius de titularitat pública que ofereixen la possibilitat de realitzar els exàmens oficials de Cambridge English als seus alumnes a  través de l’institut. Enguany el nostre centre torna a oferir al seu alumnat la possibilitat de realitzar els exàmens KET for Schools, PET for Schools, FCE for Schools i Advanced dins la convocatòria del dia 19 de juny a l’institut Sa Palomera de Blanes.

Les proves KET for Schools, PET for Schools i FCE for Schools estan dirigides a joves de secundària i batxillerat i tenen el mateix format que els exàmens KET, PET i FCE ordinaris així com el mateix nivell de dificultat. La diferència radica en el tipus de continguts i el tractament de temes que estan basats en les àrees d’interès dels adolescents. Els candidats KET for Schools, PET for Schools i FCE for Schools aconsegueixen el mateix certificat oficial, sense cap tipus de distinció, però amb grans avantatges ja que gaudeixen d’uns preus més econòmics que en la majoria de centres examinadors i la comoditat de realitzar els exàmens més a prop de la seva població.

L’alumnat interessats cal que es posi en contacte amb el seu professor d’anglès per tal d’informar-se de tots els detalls de la matrícula.

Projecte Summer Beach Festival Font del ferro

A l’optativa de música de 4t d’ESO hem estat explorant el món dels festivals (Sónar, Cruïlla, Vida, …) i fixant-nos en la seva magnitud més enllà de la música, incloent aspectes com la paritat de gènere  o la sostenibilitat.

El nostre objectiu ha estat imaginar el festival musical que ens agradaria i per organitzar-lo ens hem distribuït en 4 comissions:

• comunicació s’encarrega de la difusió a través de xarxes socials, nota de premsa i web;
  • producció proveeix dels productes per a la restauració, organitza compres, estableix pressupostos i programa activitats no musicals;
  • artística selecciona els continguts musicals, en crea de nous i programa les actuacions;
  • i escenografia, dissenya el mobiliari (per exemple el photocall) i cartelleria dels diferents espais.

Volem compartir amb vosaltres una mostra del què hem pensat i us animem a escoltar la nostra playlist. Tothom ha treballat de valent!

El nostre Staff

Les activitats complementàries que oferim i l’oferta gastronòmica: