Poesia als barracons: Blanca Llum Vidal

La poeta Blanca Llum Vidal ve aquest dijous al cicle Poesia als barracons a llegir Aquest amor que no és u, llibre de versos que recrea el Càntic dels Càntics. El recital és a la biblioteca de l’institut a un quart menys cinc d’una del migdia. Hi assisteixen els alumnes de primer de batxillerat, professors i altres persones de fora del centre que reservin plaça.

Blanca Llum VIdal (Barcelona, 1986) és filòloga, poeta i editora. Ha publicat els llibres de versos La cabra que hi havia (2009), Nosaltres i tu (2011), Homes i ocells (2012), Vísca! (2012), Punyetera flor (2014, amb el qual va ser candidata al Premi Nacional de Poesia Jove Miguel Hernández), Maripasoula: Crònica d’un viatge a la Guaiana francesa (2015), Aquest amor que no és u (2018) i Amor a la brega (2018). Ha escrit sobre Ausiàs March o Giorgio Agamben i ha editat la poesia d’Àngel Guimerà i diverses obres de Víctor Català.

Visita Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona

El passat divendres 1 de març, els alumnes de Biologia de 2n de Batxillerat van visitar el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB),  un dels grans nuclis de recerca biomèdica del sud d’Europa.

Durant la visita ens van informar de l’existència del  Laboratori Antidopatge de Catalunya, el qual és un dels laboratoris acreditats per l’Agència Mundial Antidopatge i també la connexió física del PRBB amb l’Hospital del Mar,  la qual cosa  proporciona com a valor afegit un bon coneixement de la realitat clínica.

Els nostres alumnes van aprendre  també quina és la funció dels intensivistes, com s’intuba un pacient o com preparar mostres per anàlisis clíniques.

CARNESTOLTES 2019

Avui hem celebrat el IV concurs de disfresses de Carnestoltes. Aquest són els guanyadors a les categories de millor comparsa, millor parella i millor disfressa individual.

Clica la imatge per veure l’àlbum del concurs.

Sortida a Baetulo

El passat dimecres 27 de febrer, els alumnes de Llatí i Cultura Clàssica van fer una sortida al Museu de Badalona, on es troben la gran part de les restes arqueològiques de la Baetulo romana.  En arribar, ja els esperaven les guies, les quals els van acompanyar al llarg del matí i els van explicar amb molt detall tots els espais que van trobar al llarg del recorregut. Així, al subsòl del Museu, van poder passejar pel Decumanus maximus, van veure els diferents espais que formaven les termes, els mosaics, i peces tan interessants com la Venus de Badalona. Més tard, molt a prop del fòrum, van poder entrar dins d’una domus o casa benestant romana, la Casa dels Dofins. I per últim, els alumnes de Batxillerat van accedir a l’interior del Jardí de Quint Licini, on es conserven les restes d’un estanyol d’una altra domus, i on van poder, gràcies a la incorporació de sons i a una espectacular projecció en realitat virtual, fer-se una idea de com devia ser aquest espai en el segle I dC.
Aquí us deixem algunes de les imatges d’aquesta fantàstica visita.

Anglès a Ràdio Palafolls

Aquesta tarda un grup d’alumnes de 4t d’ESO ha anat a Ràdio Palafolls per tal d’enregistrar la secció que el departament d’anglès del nostre centre té dins del programa infantil Tic Tac Ring amb l’Helena Carles. Com ja sabeu, aquest espai s’emet cada matí de dimarts a divendres de 8h a 9h i l’últim quart d’hora del programa està format per contes, cançons, endevinalles i altres textos en anglès que preparen i graven els alumnes de l’ESO del centre. La nostra secció del mes de març està dedicada al carnestoltes i, com podeu veure, aquest grup d’alumnes voluntaris s’ho ha passat genial.

You did it great! Well done!

World Mobile City Project

La setmana passada el nostre centre va participar conjuntament amb 2200 alumnes d’altres instituts en el projecte educatiu World Mobile City Project.

El projecte té com a objectiu aprendre a localitzar qualsevol punt de la ciutat i realitzar en cada indret diferents reptes, tot combinant els mitjans clàssics (targetes, mapes…)  amb l’ús de tecnologies (internet mobile, geolocalització, codis QR, realitat augmentada,…)  aplicant el treball cooperatiu en petits grups de forma autònoma i competencial.

Proves anuals per completar els ensenyaments d’ESO

Cada any es convoquen proves per a l’obtenció del títol de graduat en educació secundària obligatòria, per als alumnes que no l’hagin obtingut en finalitzar l’etapa. Aquest curs aquest és el calendari:

Termini de presentació de sol·licituds: de l’1 al 14 de febrer

NOU: Calendari de les proves

NOU: Llista d’admesos i exclosos

Termini de presentació de reclamacions a les llistes d’admesos i exclosos: Del 5 al 7 de març de 2019

Realització de les proves: Durant el mes de març

PUBLICACIÓ DELS CONTINGUTS I CRITERIS D’AVALUACIÓ DE LES PROVES: DOCUMENT

TOTA LA INFORMACIÓ AL WEB DEL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ