Sortida al teatre dilluns amb batxillerat

El festival Temporada Alta de Girona ha programat una funció extraordinària de l’obra de teatre Acorar per a l’alumnat de primer de batxillerat dels instituts Font del Ferro de Palafolls i Lluís Companys de Tordera. Escrita i protagonitzada pel manacorí Toni Gomila, l’obra posa en valor la cultura ancestral d’un mon rural i els mots que l’han representat al llarg dels segles.

Divendres 9 de novembre a les 11.15 h: Un cor de carn, amb Dolors Miquel i Marc Egea

Un cor de carn és un recital poètic que neix de la voluntat d’apropar els textos fundacionals de la nostra literatura. Poetes dels segles XIII, XIV i XV ens interpel·len amb enginy i gràcia verbal sobre els temes d’ara i de sempre. La tria de textos l’ha feta Dolors Miquel del seu llibre Cap home és visible, una antologia de poesia medieval catalana. La música de Marc Egea és una selecció de danses medievals i improvisacions interpretades amb viola de roda, instrument que es remunta a l’Edat Mitjana.

Dolors Miquel és poeta; amb El Guant de Plàstic Rosa va rebre el premi Ausiàs March de poesia. Marc Egea és músic; ha treballat amb poetes, actors i rapsodes en muntatges escènics de molta categoria.

“Panellada” 2018

Avui hem celebrat la nostra primera “Panellada” a l’institut. Els alumnes de 4t d’ESO han fet de monitors i han ajudat a elaborar panellets i dolços de tardor als alumes de 1r, 2n i 3r d’ESO.

Bona castanyada a tothom!

Si voleu veure l’àlbum de fotos de la jornada, cliqueu AQUÍ!

Anglès a Ràdio Palafolls

Aquesta setmana s’ha iniciat una col·laboració regular dels alumnes del nostre centre amb Ràdio Palafolls dins del programa infantil Tic Tac ring amb l’Helena Carles. Aquest espai s’emet cada matí de dimarts a divendres de 8 a 9 i l’últim quart d’hora del programa està format per contes, cançons, endevinalles i altres textos en anglès que preparen i graven els alumnes de l’ESO del centre. Els primers en començar aquesta experiència han estat un grup d’alumnes de 4t d’ESO i ho han fet genial. Well done!

CORAL: preparem la UAP 2019

Comencem els assajos per preparar les cançons. Aquest any, el musical està basat en la història de “Brundibar”, de Hans Krása. Si voleu més informació, podeu llegir l’article d’EL PAÍS  on parla de l’estrena d’aquest obra al Teatro Real de Madrid: https://elpais.com/cultura/2016/04/01/actualidad/1459520737_981021.html

Serà imprescindible assistir-hi a tots els assajos:

6 de Novembre, 20 de Novembre, 27 de Novembre i 2 sessions més al gener de 2019.

Si us voleu apuntar, comuniqueu-ho a les professores de música.

Beques Fundació Amancio Ortega

Ja està obert el plaç per sol·licitar les beques de la Fundació Amancio Ortega i s’ha informat als nostres alumnes de 4t d’ESO de la possibilitat d’accedir-hi. Es tracta de 300 beques als Estats Units i 300 al Canadà per alumnes de 4t d’ESO que hagin obtingut una nota mitja mínima de 7 a 3r d’ESO i una nota mínima de 8 a la matèria de llengua anglesa a 3r d’ESO. A més a més, l’alumnat interessat ha de tenir DNI o passaport espanyol i no ha d’haver gaudit d’una experiència acadèmica semblant durant el cursos equivalents a 1r, 2n i 3r de l’ESO.

Al següent enllaç hi trobareu tota la informació:

Full informatiu sobre l’avaluació a l’ESO per a les famílies

Ja podeu consultar el full d’informació sobre l’avaluació de l’ESO que els  tutors us van presentar a les reunions d’inici de curs.

FULL INFORMATIU AVALUACIÓ ESO

____________________________________________________________________________________________________________________

ENLLAÇ A TPV

Si voleu conèixer el nou sistema de pagaments que aquest curs l’institut posarà en marxa, cliqueu AQUÍ

REUNIONS D’INICI DE CURS AMB LES FAMÍLIES

Benvolgudes famílies,

Els dies 24 i 25 de setembre tindran lloc les reunions d’inici de curs amb els tutors de grups, on s’explicarà el calendari de curs, les normes de convivència i altres informacions importants.

Els dies i les hores seran els següents:

1r i 2n d’ESO: dilluns 24 de setembre a les 17.30 h.

3r, 4t, Aula Oberta i batxillerat: dimarts 25 de setembre a les 17.30 h.

Us hi esperem!