1r de Batxillerat al CCCB Un matí amb Marcus du Sautoy

Un matí amb Marcus Du Sautoy

El passat dijous 18 d’octubre els alumnes de la matèria de Matemàtiques, tant del Batxillerat Social com del Científic, vam anar al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona a rebre una estupenda presentació dels llibres del reconegut matemàtic Marcus du Sautoy.
És catedràtic a la Universitat d’Oxford, on també va estudiar, a més, ha estat professor convidat en el Collège de France i a l’École Supérieure de París. Escriu per als diaris The Times i ‘The Guardian’ i apareix a la BBC en televisió, és sense cap dubte, un dels matemàtics més emblemàtics en l’actualitat.

Un dels temes principals de la seva presentació van ser els nombres primers, dels quals ell és un apassionat. Ens va explicar una anècdota personal, la qual diu que ell té un equip de futbol, ja que és el seu esport preferit, i el seu equip anava últim a la classificació. Ell va proposar un canvi de dorsals, i tots els jugadors de l’equip es van posar un nombre primer diferent, i a final de temporada van aconseguir quedar segons.

Durant la presentació, va fer diversos jocs, un va ser de probabilitat, i havíem d’endevinar una successió de nombres. El segon joc, va ser el joc de les cadires, on van sortir voluntaris a jugar a sobre de l’escenari; el joc de les cadires era simplement una forma de veure la vida dels lemins, una espècie d’animals que com no tenen aliments, per tots, els més grans decideixen suicidar-se saltant d’un barranc perquè la resta pugui sobreviure.

text Oriol Pons, fotografies Andrea López