Intercanvi d’AFS amb Àustria i el Monturiol.

El passat dissabte 12 de desembre va marxar l’Anna, una estudiant d’intercanvi austríaca d’AFS que ha estat convivint amb nosaltres al nostre institut durant tres mesos. Ella va arribar al setembre i es va incorporar a la nostra classe de 1r de Batxillerat científic/tecnològic.
Per a la nostra classe ha sigut un honor poder tenir a l’Anna. És una noia molt simpàtica i sociable.
Des del punt de vista de la classe, l’experiència ha sigut excel·lent i meravellosa. Hem pogut aprendre moltes coses sobre Àustria i la manera i el funcionament d’un institut austríac. També ens ha ensenyat les tradicions d’Àustria i com celebrem allà Nadal. Ens va sorprendre molt quan va tocar el piano (que tenim a la nostra aula) i molts ens vam quedar meravellosos amb el talent que té. Finalment, només ens queda agrair a l’Anna per haver vingut al nostre institut (ella ja ho sap) però l’estimem molt i quan pugui ens ha promès que tornarà.
Ella és la millor per explicar com va ser la seva experiència:

“Hola, mi nombre es Anna, tengo 17 años y soy de Austria. A principios de octubre volé a Barcelona para empezar mi intercambio. He vivido con mi familia de acogida en Gracia y he estado allí durante 10 semanas. Quizás solo me habéis visto una o dos veces en el instituto. Este periodo de tiempo me uní a la clase 1o bach A, donde disfruté mucho. He tenido dificultades con el catalán pero en algunas asignaturas he podido seguir las clase mas o menos.  Estoy muy agradecida porque tuve la oportunidad de unirme al instituto Narcís Monturiol,  los profesores fueron muy pacientes, y conocí gente increíble que a día de hoy las puedo considerar amigas. También me encanto poder ver el mar cada día que iba al instituto.

La escuela en España es bastante diferente a la de Austria, pero ha sido interesante vivir en el entorno a la experiencia de esta rutina escolar.

Como he estado viviendo en el centro, he tenido la posibilidad de conocer a ostros estudiantes de intercambio o simplemente pasear por las bonitas calles.

Estos dos meses y medio los he pasado genial, he aprendido mucho sobre mí misma, la cultura española, como una vida puede ser completamente diferente dependiendo de donde estés y de lo que te rodee . Fue una de mis mejores decisiones y nunca la olvidaré “

We love you so much! See you soon lovely friend 🙂