SETMANES D’INTERCANVIS AL MOLÍ DE LA VILA

L’institut Molí de la Vila de Capellades ha rebut aquesta setmana alumnes d’Alemanya i Finlàndia en un programa d’intercanvi amb diferents centres d’aquests països. Es tracta d’una iniciativa que permet l’estada dels alumnes estrangers a Capellades durant una setmana i més endavant els nostres alumnes viatjaran als respectius llocs de procedència d’aquests nois i noies.

image003

Entre l’11 i el 26 de gener han passat per l’institut un total de 55 alumnes de Werth, Berlin i Mäntsäla, que estaran una setmana convivint amb els alumnes de 4t d’ESO, primer i segon de batxillerat del nostre centre.
Durant la seva estada aquí els alumnes, entre altres activitats, han conegut la història, cultura i costums catalans, així com els indrets més significatius de la vila. Després d’una recepció a l’ajuntament, han assistit a classes en el centre, han visitat el Molí Paperer, han fet una sortida a unes caves i han treballat l’expressió oral amb els alumnes capelladins a partir de presentacions que han preparat sobre els seus respectius països.

image001
Aquesta intercanvis ja estan consolidats en el centre perquè fa uns quants anys que es duen a terme. Gràcies a la bona comunicació i a l’èxit de programes europeus anteriors com el Comenius, actualment es manté el contacte amb aquests instituts i cada any s’organitza un intercanvi ja que la valoració que se’n fa és molt positiva i enriquidora per ambdues parts.

image002
Properament, hi haurà un altre intercanvi pels alumnes de segon i tercer d’ESO amb un institut de Lons-le-Saunier (França).

IMATGE 1: Recepció a l’ajuntament de Capellades. Alumnes de Werth.
IMATGES 2 i 3: Treball a l’aula amb alumnes del Molí de la Vila. Alumnes de Mäntsäla