NO A LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

25 de novembre a l’institut

El dia 25 de novembre es el dia contra la violència de gènere. Aquí a l’institut Molí de la Vila, es farà un acte organitzat per la professora de Música, Maria Ugarte. Aquest esdeveniment se celebrarà al pati o al gimnàs de l’institut, depenent del clima.

Hi participaran els alumnes de 3r i els de 4t A i B interpretant una cançó acompanyada d’un ball. Segons ens han explicat ells mateixos, hi ha diferents grups; uns ballaran, uns cantaran i altres faran sons.

També ens han explicat que els hi està agradant molt el projecte i encara que alguns passos són difícils creuen que val la pena si així s’aconsegueix prendre consciència del perill que té la violència de gènere, motiu pel qual han fet aquest projecte.

Així que des de la redacció els desitgem molt bona sort, i esperem que com diuen ells, els alumnes s’adonin del perill i les desgràcies que passen per culpa d’aquest fet, i que s’acabin.

Per altra part, l’ajuntament de Capellades, concretament la Taula de dones de Capellades, ha organitzat un acte anomenat “zapatos rojos” que consisteix en agrupar sabates velles. El divendres 25 de novembre, cal anar a la plaça Catalunya i pintar-les totes de color vermell, posar-hi algun missatge, i deixar-les allà tot el dia. Aquesta idea l’han tret d’una ciutat de Mèxic, anomenada Ciudad Juárez. Us animem a que hi participeu!

Aitana Antonell, Quimet Garcia i Laia Vergés