“MOLINEROS CAZAFALTAS”

Aquest octubre, a l’institut Molí de la Vila, la professora de castellà Alba Urbán ha creat el concurs “Molineros Cazafaltas”. L’Alba ja havia pensat de fer-ho en altres instituts, però no ho havia arribat a fer fins aquest any, que ho ha proposat als alumnes de 4t d’ ESO i els ha agradar molt la idea.
El concurs consisteix en què els alumnes de 4t d’ESO han de trobar faltes d’ortografia de castellà en productes quotidians com les etiquetes dels ingredients dels menjars, etc. Després han de fer una fotografia, editar-la escrivint quina és la falta i la norma ortogràfica que no compleix i enviar-la a l’Alba perquè ella la pengi a Instagram. Cada foto que envies suma 0,1 punts a l’expressió escrita fins a un màxim d’un punt.
Han participat alumnes de 4t A, B i C i s’espera que també participin els del D. De moment hi ha tres alumnes molt empatats. Dos alumnes de 4t A i un de 4t B. A final de curs els guanyadors rebran un diploma i un premi.
L’Alba també ha fet algun concurs “exprés”. Ella penjava una foto d’un cartell amb faltes i el que trobés abans la falta guanyava. Encara és molt d’hora, però la idea és que els alumnes facin menys faltes en castellà i que s’hi fixin més.

Alba Jiménez Tomás, Grup de periodistes de 2n