INTERCANVI DE FRANÇA AL MOLÍ

El passat dia 28 de gener van arribar uns alumnes de tercer d’ESO de l’institut Rouget de Lisle de Lons-le-Saunier (municipi francès a la regió de Borgonya – Franc Comtat) a l’institut Molí de la Vila. Van estar una setmana a Capellades i van marxar el dia 4 de febrer. Els alumnes del Molí de segon i tercer d’ESO que estudien francès marxaran a França el dia 23 de març i tornaran el dia 30 del mateix mes.

L’intercanvi consisteix en què els alumnes francesos venen a una casa de cada estudiant de Capellades i després els de Capellades marxen a França. D’aquesta manera practiquen el castellà i després els alumnes d’aquí practicaran el francès. Els alumnes francesos amb els d’aquí van fer diferents activitats com anar a Barcelona, Vilanova i la Geltrú, Sitges , Igualada i els van fer una petita xerrada sobre la cultura catalana. Vam parlar amb ells i ens van dir que els havia agradat molt l’experiència i les persones noves que havien conegut. També que els havien agradat les ciutats que havien visitat. Els alumnes van assistir a algunes classes i van dir que al seu institut el tracte amb el mestres és diferent, que a França es parla de vostè.

L’objectiu de fer l’intercanvi és posar en pràctica un altre idioma i conèixer una nova cultura. La convivència a les cases ha anat molt bé, els ha agradat Capellades i sortir al vespre amb els amics. S’han creat molt bones amistats i tenen moltes ganes de tornar-se a veure.

Sheila Lorenzo
Yanira Guzmán