INTERCANVI AMB ALEMANYA

Del 15 al 19 de gener va venir un grup d’alumnes de quinze anys d’intercanvi d’una ciutat d’Alemanya anomenada Werl a l’institut Molí de la Vila. S’han estat amb famílies del centre i han fet activitats a l’Institut per practicar el castellà. Després alumnes d’aquí aniran fins a Werl per viure uns dies en una ciutat alemanya i practicar l’anglès. El grup de periodistes de 1r els han fet una entrevista.

-Com us dieu?
Marvin, Justin, Julia, Emilie i Fabian.

-De quina ciutat sou?
Venim de Werl, una ciutat d’Alemanya.

-Com es diu el vostre institut?
Es diu Ursulinen Gymnasium Werl.

-Per què voleu fer l’intercanvi?
Ens agrada el país i volem aprendre l’idioma, volem conèixer una altra cultura.

-Quines diferències veieu?
Mengeu més tard, la cultura és diferent i el menjar porta més oli. No hi ha gaire canvi amb el clima però teniu més vegetació i muntanya, tots els edificis són iguals i bastant vells.

-Quines diferències hi ha entre el nostre institut i el vostre?
Els professors aquí són més amables i allà són més estrictes.

-Quina ha estat la vostra reacció quan heu vist que també es parla català?
Ja sabíem que aquí es parla català també. S’assembla molt al castellà, és un idioma molt maco i també ens agradaria aprendre’l.

-Quines activitats heu fet?
Hem anat al Museu Molí Paperer, a l’Abric Romaní, a la platja, a Tarragona i a les caves Freixenet.

-Quins menjars us han agradat més?
La paella, la truita de patates, el torró i el pernil salat.

-Tornaríeu?
Sí, ens ha agradat molt però la gent parla molt ràpid i costa d’entendre.

– Moltes gràcies per haver compartit amb nosaltres les vostres experiències. Esperem que us vagi tot bé.
– Gràcies, igualment.

Alba Jiménez