ELS PERIODISTES DE 1r D’ ESO VISITEN L’EXPOSICIÓ DELS 50 ANYS DE L’INSTITUT MOLÍ DE LA VILA

El dia 30 de setembre es va inaugurar l’exposició dedicada a l’institut Molí de la Vila per celebrar els seus 50 anys. L’equip de periodistes de 1r d’ESO hi ha anat per explicar-vos què hi podeu veure.
En l’exposició es poden observar moltes de les orles i fotografies dels alumnes, professors i professores que havien anat a l’institut. L’exposició explica la història de l’institut dividida en tres etapes.

1a etapa
L’institut va obrir l’any 1969. Primer l’institut era al Molí Paperer de Capellades. Durant els primers anys l’institut era a càrrec de les famílies i l’ajuntament. El material escolar, les despeses corrents de professorat, averies… es pagaven entre tots. Tot va començar amb il•lusió i voluntat.

2a etapa
L’estiu de l’any 1988 el Departament d’Ensenyament decideix traslladar el centre del Molí a l’aulari del carrer doctor Fleming i l’institut passa a ser de la Generalitat. La feina de les famílies ja dona els seus fruits i tots estan contents amb les noves aules.

3a etapa
Finalment a l’any 1991 la Generalitat de Catalunya construeix un nou edifici per al Molí. El nou edifici té aula audiovisual, laboratori, biblioteca, gimnàs, pistes i moltes aules. Comencen a aparèixer les primeres taules que es poden moure i que substitueixen els pupitres fixos. Els alumnes augmenten i es construeix un nou institut a Vallbona (2008).

L’institut actualment

Ara l’institut té 525 alumnes, molts professors i professores, feliços de tenir un institut públic a Capellades.
Si voleu visitar l’exposició, heu d’anar al Molí Paperer. L’horari és de 9h a 14h al matí, i de 15h a 18h a la tarda de dilluns a dijous. Els divendres, dissabtes, diumenges i festius està obert de 10.30 a 14.30h. I és gratuït!

Emma Saumell, Maiol Mendoza, Alba Jiménez, Emma Palau, Maria Migorance, Roger Duran , grup de periodistes de 1r d’ESO.