ELS FINLANDESOS ARRIBEN AL MOLÍ

El passat 12 de gener, sis noies finlandeses de batxillerat van venir a fer un intercanvi a l’Institut Molí de la Vila de Capellades i van estar amb nosaltres una setmana. Venien d’un institut de la ciutat de Mäntsälä.

L’objectiu d’aquest intercanvi era practicar el castellà, conviure amb altres famílies, amb una cultura diferent i conèixer el país. Després els alumnes de l’institut que han participat en aquest intercanvi aniran a passar uns dies a Finlàndia.
Les famílies s’havien posat prèviament en contacte, i havien planificat les activitats per a fer al cap de setmana.
Unes de les activitats que van realitzar amb l’institut va ser visitar l’Abric Romaní i el museu Molí Paperer. A més a més van fer una gimcana per Capellades. També van anar a Barcelona a visitar la Sagrada Família, van pujar al bus turístic i van visitar el centre de la ciutat.
Les finlandeses van poder participar en algunes classes, per exemple van presentar el seu país, la ciutat i la cultura. També els van fer una xerrada sobre la cultura catalana.
Unes de les coses que ens van explicar de Finlàndia és que a cada casa tenen una sauna, i que a les classes de les escoles i dels instituts van amb mitjons i hi ha menys alumnes.

Emma Palau
Maria Mingorance