EL NOSTRE INSTITUT VERD

L’Institut Molí de la Vila de Capellades està treballant en el projecte Eco Schools, a nivell internacional, que consisteix en prendre unes mesures sostenibles, per aconseguir que el nostre institut sigui verd, i sobretot per a conscienciar les persones de la importància que té cuidar el medi ambient.

Tot va començar el gener del 2019, en què es va iniciar un comitè per a mantenir el nostre institut sostenible. En aquest comitè es prenen unes mesures: l’estalvi d’aigua, la gestió de residus i l’estalvi d’energia.
Aquest desembre, s’ha acordat que per a fer els guarniments de Nadal, només es faria servir material reciclat. Tots hi van col•laborar.
Els alumnes de 1r, en les classes de treballs per projectes, han elaborat un arbre nadalenc fet amb materials reciclats. Els alumnes de 2n han fet unes campanes fetes amb càpsules de cafè i uns llaços en què posaven uns desitjos per millorar la sostenibilitat a l’institut.
Els alumnes de 3r de l’optativa coneix-te + han preparat uns arbres petits de paper. Els alumnes de 4t han fabricat uns penjolls de càpsules de cafè i unes estrelles fetes amb paper i els alumnes de 1r de batxillerat han fet un arbre amb paper de diari. Fins i tot la nostra bibliotecària ha fet un arbre amb material reciclat per a decorar la biblioteca!

Si el nostre institut aconsegueix mantenir-se verd obtindrà la Green flag, com a premi, per a felicitar a l’institut per la bona feina que ha fet.

Emma Palau Martínez

GRUP DE PERIODISTES DE 1R