3r d’ESO visita l’Observatori de Pujalt

El passat dimarts dia 17 d’abril els alumnes de 3r d’ESO van fer una visita a l’Observatori de Pujalt.
Els alumnes es van distribuir en tres grups i la visita va consistir en la realització de tres tallers :

• Un taller d’Observació astronòmica a on els alumnes mitjançant un telescopi van poder visualitzar el Sol i desprès a través d’un simulador espacial van poder viatjar pel nostre sistema Solar i visitar els diferents planetes.

• Taller d’observació meteorologia. Els monitors van repartir als alumnes uns quaderns explicatius de com fer una observació meteorològica i desprès a l’exterior ells van poder realitzar les seves observacions meteorològiques. Van aprendre com llegir i recollir les dades de temperatura, humitat, vent i observar el temps a simple vista, núvols, visibilitat, estat del terreny.

• El tercer taller “Observació d’experiments atmosfèrics” va consistir en la realització d’experiments senzills amb l’objectiu de fer més entenedora la física que ens envoltai per una altra banda van aprendre la importància de l’atmosfera Així entre d’altres experiments els alumnes van practicar sobre: la formació dels núvols, formació d’un núvol dins d’una garrafa, pressió de gasos sobre líquids, compressió i dilatació dels gasos, formació d’un huracà.