Comiat del Salva

Hola a les famílies, a l’alumnat, al professorat i a qui hagi estat amb mi company/a de mestratge de l’IES Molí de la Vila.

Per no deixar-me ningú, hola a tothom que m’hagi conegut d’alguna manera en aquests darrers 33 anys de docència, sigui com sigui i sigui on sigui.

Vaig arribar al Molí el juny de fa 31 anys, procedent del Torrent de les Bruixes de Santa Coloma de Gramanet, i la primera persona que em va rebre va ser la Pepa (Josefa Jodar), companya de Mates que, puc dir amb orgull, em va fer de germana gran a l’institut i a qui li agraeixo les bones paraules quan feia alguna cosa bé i que em renyés quan l’espifiava.

No puc fer una llista completa de totes les persones que m’han acompanyat en aquest viatge pel món de l’educació ja que han estat moltes i molt diverses.

Des del juny de 1992 fins aquest dilluns 2 d’octubre de 2023 he gaudit de molts moments excepcionals i d’altres no tant, però fent balanç de tot, crec que m’enduc en el meu sarró vital una bona pila de moments per recordar, com podrien ser l’encàrrec de fer el Ral·li del Molí durant 28 anys (i on he gaudit com un camell organitzant-lo, preparant-lo i fent-lo caminant, fins que el cos i la ment ja va dir prou), organitzant proves Cangur i celebrant dies de Pi junt amb els membres del Departament de Mates i la resta de comunitat educativa, corrent la Triatló, fent classe disfressat per Carnestoltes i col·laborant en altres múltiples activitats del centre com la festa de Sant Jordi i el 20è i 50è aniversari del centre, entre molts d’altres.

Dilluns 2 d’octubre de 2023, si no hi ha cap imprevist, faré les darreres classes de Matemàtiques a Secundària i deixaré descansar els meus retoladors, els meus apunts, les meves cabòries i idees boges per començar una nova vida (com podeu llegir al llibre que porto en les fotos dels 15 darrers dies de classe: “Una nueva manera de ver el mundo”).

He tingut com a pares d’alumnes gent que ara són avis, com a alumnes gent que ara són pares d’alumnes, i ara tinc com a companys/es alguns dels fills d’aquests avis i com a alumnes alguns dels fills d’aquests companys/es i jo, com mana la llei de la natura, soc un vell cansat i a vegades rondinaire necessitat de posar en altres objectius les poques o moltes energies que em quedin.

Però mai us oblidaré.

Vull recordar les classe de Mates que he fet tots aquests anys: aquell Moure el Coco dels primers anys, que es va transformar en El Laberint del Minotaure, els Cangurs de tots els anys (quan l’hem pogut fer i que enguany recuperem), aquells primers intercanvis i Comenius que hem aconseguit tornar a fer en la versió d’Erasmus i tots els actes i celebracions on hi hagi participat algun membre de la comunitat educativa.

I sempre sabré que hi ha relleu i que els companys/es de mestratge que ara hi ha al centre, o que arribaran més endavant, ho faran el millor possible i segurament millor que jo.

Només em queda dir-vos adeu i que us portaré en el meu cor i en la meva ànima fins a l’infinit (i més enllà, si es pot!!!)

Mercès a TOTHOM per TOT !!!!!!!

1 d’octubre de 2023

Salvador Casals Anglès

(el “profe que juga amb les Mates”)

Recull dels darrers dies del Salva al Molí