Primer de tot, ens agradaria dir que vàrem voler participar en aquest concurs de l’X(p)erimenta ja que les classes d’experimentals les trobem divertides, dinàmiques i molt interessants.
Quan la nostra professora, l’Aura, ens va explicar el projecte del concurs, ho vam trobar una bona idea, i ens va semblar un repte, ja que ens donaven la possibilitat de demostrar els coneixements adquirits durant les classes d’experimentals.
REPARTIMENT:
El nostre grup de treball el vàrem formar la Mariona, l’Anna, l’Àlex, en Genís i la Mireia.
La primera de les tasques va ser el repartiment de feina, i un cop decidit quina part del projecte faria cadascú, ens vàrem posar de cara a la feina, i va sortir el nostre Experiment.
Només començar el vídeo, se’ns pot veure a tots cinc presentant-nos, i acte seguit la Mireia explica de quin tipus de plantes parlaríem durant tot l’experiment.
Seguidament l’Àlex, sense sortir en imatge, és a dir en veu en off, posa veu a les imatges que expliquen la flor i totes les parts de la que està formada, de tots els seus òrgans i de com es forma el tub pol·línic.
En Genís és qui proposa la nostra hipòtesi de treball i immediatament, és la Mariona qui anomena un a un, tot el material que ens farà falta per portar a terme l’experiment.
Un cop enumerats tots els materials, és l’Anna qui mostra gràficament com es prepara la solució ensucrada, pesant i etiquetant els envasos, i la Mariona realitzant els controls.
La Mireia i en Genís demostren com es preparen les mostres per la posterior observació.
Un cop finalitzat tot aquest procés i deixant reposar les mostres a temperatura ambient, l’estona adequada, s’ensenya mitjançant la captura d’imatges, com a la mostra de solució ensucrada es pot veure perfectament el tub pol·línic, i a la mostra que conté només aigua, no hi és.
Moltes gràcies
Alumnes de 1r ESO C