CLOENDA DELS DISSABTES DE LA FÍSICA 2015

El passat dissabte 6 de març va finalitzar la quinzena edició dels dissabtes de la física , organitzats per la facultat de ciències de la Universitat Autònoma de Catalunya. Hi han participat diferents alumnes de primer i segon de batxillerat del Molí de la Vila, així com algun exalumne que ja és estudiant universitari.
Enguany, degut a que és l’any internacional de la llum, les cinc conferències tenien la llum com a eix temàtic. Van intervenir prestigiosos científics com el cas del  Dr. Emili Elizalde, físic-matemàtic de gran repercussió internacional, que va sorprendre amb les seves investigacions sobre les radiacions del forats negres.  La llum polaritzada i els secrets de les pel·lícules 3D i les pantalles de cristall líquid o el món de l’òptica fotònica i els mètodes per guiar i confinar àtoms en un determinat espai a partir de llum van ser els temes d’altres sessions interessants. La nanotecnologia aplicada a la medicina va permetre conèixer com es podran fabricar sensors fotònics per a realitzar anàlisi instantanis per a la detecció de diferents tipus de càncer.
Les xerrades, desenvolupades durant quatre dissabtes, es  van alternar amb visites als diferents laboratoris de la facultat de ciències destacant el d’electromagnetisme i el d’òptica.
Tot plegat ha estat el suficient engrescador per tal de que els participants vulguin continuar tenint contacte directe amb les últimes investigacions científiques i encarrilar els seus estudis en aquest sentit.

IMG-20150307-WA0006