ALUMNES DEL NOSTRE INSTITUT EXPOSEN ELS SEUS TREBALLS A LA LLIGA

El passat 30 de gener, els alumnes de 2n de batxillerat de l’institut Molí de la Vila, Estel Centelles, Joan Garcia, Júlia Millàs i Ainara Oliver van ser convidats per exposar els seus treballs de recerca al teatre de la Lliga de Capellades. Ens han explicat que els feia il•lusió fer aquesta xerrada per compartir el que han après i també perquè fan un servei als estudiants, que poden observar com es fa un treball de recerca.

Els treballs que han presentat són Duolingo: bon professor d’idiomes? de l’Estel Centelles, Com “jugar” amb el cub de Rubik de Joan Garcia, Creació de perfums de la Júlia Millàs, i Els orfenats en els països en via de desenvolupament d’Ainara Oliver.

El treball de recerca és un treball d’investigació que es tria a primer de batxillerat i que es presenta a 2n, entregant una memòria escrita i fent una exposició oral. Un tutor orienta els passos que cal realitzar per tirar endavant el treball. Hi ha una part de recerca a internet, en llibres etc. I una part més pràctica. Els temes que se solen triar són temes que motiven els alumnes, perquè és un treball que es realitza durant molt de temps.

L’Estel Centelles ens ha explicat que ha triat Duolingo perquè li agraden molt les llengües i es proposava descobrir si Duolingo és un bon mètode per aprendre idiomes. La seva part pràctica ha estat intentar aprendre alemany amb aquest sistema però la impressió que li ha fet és que s’aprèn un nivell bàsic insuficient per mantenir una conversa.
L’Ainara Oliver ha triat el tema dels orfenats perquè en un futur voldria treballar en alguna cosa relacionada. També volia saber on van els diners de les ONG que es destinen a aquests centres en els països en via de desenvolupament. Ha comprovat que els nens en els orfenats no tenen tot el que necessiten, com ara una atenció individualitzada i això els afecta.
La Júlia Millàs va escollir el tema de la creació dels perfums, i l’ha escollit perquè li agraden molt les olors. El seu objectiu era crear diferents perfums amb diferents components. Després va comparar qui té millor olfacte, i el resultat va ser sorprenent perquè els homes tenen millor olfacte que les dones.
El Joan Garcia va escollir el tema de com jugar amb un cub de Rubik amb fórmules matemàtiques. Ens va explicar que va triar aquest tema perquè li agraden molt les matemàtiques i el joc de Rubik.

Els quatre estudiants han coincidit en què la part més difícil del treball era la part pràctica i l’organització perquè s’ hi ha de treballar molt de temps, fins i tot a l’estiu. Els ha agradat fer aquest treball perquè l’han triat ells i han après molt. També els ha servit per quan vagin a la Universitat, ja que han après a investigar i a redactar la informació, entre altres coses.

Alba Cirés, Sheila Lorenzo, Iván Sánchez i Eduardo Gerardi
Periodistes de 2n d’ESO