1932: Tres dies de revolta a Súria

Els alumnes de 2n de Batxillerat han visitat l’exposició ‘1932: Tres dies de revolta a Súria’, que acull Cal Balaguer del Porxo. Enguany fa noranta anys que l’exèrcit va entrar a Súria per a reprimir una revolta laboral, i acabar deportant els responsables. Un fet cabdal en el moviment obrer a Catalunya, però al mateix temps, força desconegut. Per aquest motiu, els alumnes han pogut conèixer i aprofundir sobre aquest fets i escoltar la xerrada que els comissaris de l’exposició Jordi Algué i Marc Rubí, els va preparar. L’activitat va concloure amb unes enquestes que l’alumnat va fet als vianants que van trobar pel poble, que demanava si coneixien aquest fets i els convidava a visitar l’exposició.

Fem memòria: pensem el passat per comprendre el present, i preparar el futur.