Bowing to our victims of Nazism

El dia 27 de gener es commemora el Dia internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust, en record de l’alliberament del camp d’extermini d’Auschwitz i dels milions de persones assassinades pel nazisme.

Aquest curs, al nostre institut, s’ha portat a terme una xerrada a l’aula i un itinerari guiat per les llambordes Stolpersteine amb els alumnes de 2n BAT. Ambdues activitats han estat a càrrec del Jordi Alsina, surienc, exalumne del centre, professor d’història a l’INS Moianès i antic representant de l’Amical de Mauthausen a la zona del Bages i Catalunya Central.

Súria, el mes d’octubre del 2020, es va afegir al Projecte Stolpersteine, una iniciativa d’àmbit internacional que va ser creada per l’artista alemany Günter Demnig per preservar la memòria de les víctimes del nazisme. Es van col·locar, com a record permanent, 14 llambordes Stolpersteine al davant dels domicilis on van viure les víctimes surienques.

Els objectius de l’activitat són:

• Relacionar el context del llibre A boy at the top of the mountain de John Boyne llegit en llengua anglesa amb el període de la Segona Guerra Mundial, l’Holocaust i els camps de concentració nazis, estudiats a la matèria d’història.
  • Preservar la memòria dels deportats suriencs als camps d’extermini nazis a través de la visita a les llambordes Stolpersteine davant dels domicilis on van viure.