Sortida Biologia 2n Batxillerat

Aquest dimecres passat, 15 de febrer, els alumnes de l’optativa de Biologia de 2n de Batxillerat van visitar el Museu de la Ciència (Cosmocaixa). Durant aquesta visita, van poder gaudir de les diferents exposicions i d’un recorregut guiat on se’ls va explicar els processos de formació del cosmos, la Terra i el procés de l’evolució de la vida al nostre planeta.

Per finalitzar la visita, els nostres alumnes van poder realitzar el taller “Investiga la vacuna de l’VIH”. En aquest taller l’alumnat va reproduir part de la investigació que es duu a terme als laboratoris de l’Institut de Recerca de la Sida, IrsiCaixa, per identificar substàncies candidates a formar part d’una vacuna contra la sida. El repte de l’alumnat era esbrinar, seguint les etapes de la metodologia científica i fent servir tècniques de laboratori, si una proteïna concreta del virus podria ser eficaç per eliminar la infecció per VIH.

El resultat va ser una experiència molt enriquidora i una jornada amena i entretinguda!