Recevons la visite d’un conteur qui travaille à partir de contes africains.

El passat 4 de maig de 2023 l’alumnat de francès va poder gaudir de la visita del professor i mediador intercultural Samuel Mountoumnjou. El formador, d’origen camerunès, proposa tallers pedagògics de contes per tal d’afavorir la comunicació oral en francès. Aquestes històries tenen com a finalitat donar-nos consells de vida. Per a dur a terme l’activitat de forma interactiva, ens va fer sortir a l’escenari, com si fóssim actors que interpreten els personatges dels contes.

El primer relat simbolitzava la fraternitat i la importància d’ajudar a la resta i ser solidaris. Una de les frases que proposava aquesta història va ser: “ce n’est pas ton problème, c’est notre problème”. Aquesta narració era una faula amb animals com a personatges i protagonistes del tercer món que eren pagesos. Per altra banda, el segon relat parlava de persones de diferents cultures que tenien dificultats per comunicar-se. La lliçó que donava era que sovint discutim pel mateix fi i recalcava que no ens escoltem entre nosaltres.

La reflexió final que ens va donar ens va fer adonar-nos que avui dia la societat és massa egoista perquè no ens escoltem ni ens esforcem per entendre’ns. També ens va fer veure la diferència entre classes socials del primer i tercer món. Finalment, ens va agrair la nostra presència i col·laboració.

Clara Castillo i Mara Moreno. 4t ESO C