Quadern de bitàcora del viatge a Londres

Autora del quadern de bitàcora: Helena M.-Pons Bes

Quadern de bitàcora del dia 1

Després d’un vol mogudet, ens trobem una mani al mig de London en contra del canvi climàtic, així que el conductor ens deixa a 10’ a peu de l’hotelet.
Checking i dinar. Tot és molt xulo, ho volem comprar tot. Anem a King’s Cross st. Pancras, a la plataforma 9 i 3/4. L’estació en sí, ja és digna de veure.
Després anem al British Museum. Hi ha una exposició temporal de gravats i dibuixos de Rembrandt, a més de totes les sales espectaculars que s’hi poden trobar.
Encabat anem a sopar, i quan arribem al Hostel, ens trobemuna sessió de karaoke amb cançons com: «picky, picky, picky», «Don’t stop me now», «Como Camaron….»,…
Esgotats de tant caminar, sortim a fer una volteta per Chinatown.
Els alumnes tornen satisfets i molt cansats del seu primer dia londinenc.

Quadern de bitàcora del dia 2

Avui, després d’esmorzar hem anat a veure Buckingham Palace. Hem vist el Parlament i l’Abadia de Westminster. Malauradament, el Big Ben no l’hem pogut gaudir per estar envoltat per bastides: està en obres. Per passar-nos el disgust, hem anat de shopping a Harrod’s (bé, shopping, estrictament, no).

Després de dinar, ens hem separat: uns al Natural History Museum i el Science Museum i els altre al Victoria and Albert Museum. Alguns han aprofitat molt el temps i han visitat els 3 museums. El T.rex està de gira per Gran Bretanya, però les altres sales: mamífers, dinosaures, minerals,… ens han deixat al·lucinats. Per la vessant tecnològica eren impressionants totes les sales exposades: orígens de la informàtica, màquines i mecanismes, l’aviació i la seva història,… El museu d’art ha deixat embadalits a tots, alumnes i professors: una col·lecció temporal de Rembrandt, John Constables, les rèpliques renaixentistes,…
La caminada al Hostel ha estat llargueta però entretinguda. Un cop allà, hem estat a la sala d’oci del Hostel i hem sortit a passejar pels voltants sota un plujim típic londinenc.

Quadern de bitàcora del dia 3

Avui és st. Patrick. Després d’una nit moguda, hem esmorzat ràpid i hem anat a la National Gallery. La sala Rembrandt, els Goya, Velázquez, Zurbarán, Ribera, els impressionistes ( hi eren tots!), l’escola flamenca, Constable, Turner, els Caravaggios….. ens hi podríem haver passat tot el dia… Hem dinat al Borough Market, que té parades de productes que donen a provar i també parades de menjar ja fet. Hi ha hagut una extravagant representació d’unes ballarines vestides de verd, per allò de st. Patrick. Com que ha granissat, feia una mica de fred, així que hem anat ràpidets a veure la torre de Londres. No hi hem entrat perquè ja era una mica tard i molts havíem de pujar al London Eye. Hem bordejat el riu fins arribar al pont de waterloo i els que no hem pujat al London Eye, hem tornat en metro.Després soparet i el que sorgeixi….

Quadern de bitàcora del dia 4

Camden town. És difícil descriure les olors, els colors, els sons…. t’hi pots passar hores i hores i no marxaries mai. Sempre i quan no hagis descobert Regent’s park i el potencial que té per fer-hi una bona migdiada!!! Menys quan plou, com avui.

Com que és la darrera nit, hem sopat tots junts, com una gran família, al Wagamama i, després, nit de “anem de bons però potser intentarem colar-la“.

Quadern de bitàcora del dia 5

Després d’una nit entranyable, de festa i alegria, arriba el dia del comiat. Primer baixem les maletes al Hall perquè ens les desin mentre som fora. Algú ha perdut la targeta de l’habitació, algú no sap on té el passaport,…

Anem a Covent Garden, amb son acumulada i l’estómac amb la sensació: alguna cosa s’acaba… És un lloc màgic, ple de botiguetes caríssimes (com tot Londres) i el dia ens acompanya perquè fa sol i la temperatura és agradable.

Quan tornem a l’hotel, encara falta un estona per marxar. Aprofitem per descansar.
Quan anem cap a l’aeroport, aprofitem per dormir a l’autocar. Tant de bo l’avió s’endarrereixi un dia o un parell de dies!!!!

Quan tornem amb l’avió, seguim en fase recuperació…
És tan curt el viatge i tan llargs són els records….