Preparant el Percut. L’espectacle de percussió corporal dels de 2n de l’ESO

L’alumnat de 2n de l’ESO i de l’optativa de música de 3r de l’INS Mediterrània vam estar preparant conjuntament les diferents coreografies escèniques de percussions corporals, les quals formen part de l’espectacle Percut, en què participaren a fi de curs al Teatre Condal, de Barcelona. Va estar amb nosaltres l’Anna Llombart, cocreadora de les coreografies de l’espectacle, amb qui vam estar assajant a l’escenari de la sala d’actes de l’institut repassant el treball fet des de principi de curs, una haka, dansa maorí molt present en celebracions de la cultura polinèsia, amb una adaptació dels crits guerrers en llengua catalana. Una curiosa barreja la qual tancarà l’espectacle del Teatre Condal, amb la participació de tot l’alumnat dels centres participants en aquest projecte. També vam estar treballant els nous moviments de la nostra actuació particular: Europa. L’espectacle té el leitmotiv dels diferents continents del planeta i la nostra música està inspirada en la cultura mediterrània.
Treballar la música a través de la percussió corporal permet, a part de conèixer una nova manera d’expressió artística, molt lligada a la coordinació i l’educació física, una manera activa de treballar aspectes dels elements bàsics de la música com és la pulsació i el ritme.
Continuarem treballant al llarg dels següents mesos a les classes de música les coreografies del Percut i poder tenir l’experiència de pujar a un escenari per a ser protagonistes de l’espectacle, a partir del treball fet a classe des del començament de curs.