Crònica del viatge a Madrid 2019

El passat dimarts 12 de març, els alumnes de 2n de batxillerat, acompanyats dels professors Olaia, Georgina i Jaume, van fer un viatge a Madrid, dins les activitats programades de les matèries d’història, Història de l’art i Geografia, amb l’objectiu de visitar alguns dels principals atractius i museus de la ciutat, i d’aquesta manera, poder veure in situ algunes de les grans obres mestres d’art que estudien durant el curs, així com veure el centre polític i administratiu de la capital, amb els diferents Ministerios, i l’entramat urbà de la ciutat.
Un cop allí, es van dirigir cap a l’hotel on s’havien d’allotjar les quatre nits que durava el viatge, situat en el cèntric barri madrileny de La Latina. Un cop situats, el destí era efectuar la primera visita, al Palacio Cibeles, centre cultural i seu de l’Ajuntament de Madrid. Desprès, van estar gaudint del temps lliure pel Parque del Retiro, lloc d’esbarjo, emblemàtic de la ciutat, que alberga monuments com el Palacio de Cristal, passant primer per la Puerta de Alcalá.
El segon dia, dimecres, ens van fer una visita guiada pel Madrid de las mujeres. Dins la semana dedicada a la dona, ens van mostrar els llocs emblemàtics de Madrid, on les figures protagonistes eren dones rellevants de la historia d’Espanya, iniciant la visita a la plaça Isabel II. Un cop finalitzada la visita, vam anar a agafar el metro i ens vam dirigir cap a Fuencarral, lloc on es troba els estudis de televisió de la productora Globomedia per assisitir de públic a un programa en directe de La Sexta, com és Zapeando, presentat per Fran Blanco, Cristina Pedroche, Miki Nadal, Anna Simó, entre altres. Una experiència de veure com es fa un programa en directe.
Un cop va finalizar el programa, vam tornar cap a Madrid, per tal de poder assistir a l’obra de teatre musical al Centre Cultural Fernando Fernan Gómez, per veure Bailando en la Oscuridad, basada en un film de Lars von Trier, que presenta continguts com l’abolició de la pena de mort, la societat capitalista, la immigració, el perdó i l’amor. L’obra estaba protagonitzada per Marta Aledo i Jose Luis Torrijo , entre altres.
El dijous,els alumnes van poder gaudir d’una estona al matí lliure , abans de visitar un dels grans rascacels de la Gran Vía madrilenya, com és l’edifici de Telefónica, exemple d’arquitectura funcionalista i historicista, on vam poder visitar una exposición sobre la Història de les Telecomunicacions, i experimentar amb una centraleta de telèfon dels anys vint. Per la tarda, vam anar a visitar el Museu de l’Agència EFE, a la seu central, on vam poder conèixer la història a través del periodisme, i experimentar en un petit plató de televisió, l’experiència del periodista.
El divendres, dia 15, va manar a visitar el Congreso de los Diputados, visita que va donar l’oportunitat d’entrar a l’hemicicle del congrés, veure com és per dins , i focus de la democracia, com és el parlament.desprès, ens vam dirigir al Museu Thyssen, per veure les grans obres Mestres de l’art, que s’hi poden trovar, obres de Picasso, Rotchko, Mondrian… Per acabar el dia, vam visitar el Museu del Prado, on els alumnes van gaudir de gairebé dues hores de visita de l’art, en una visita lliure, i que van deleitar la seva vista amb obres com el Jardín de las delicias de El Bosco, o els quadres de Goya i Velázquez.
El darrer dia, el dissabte 16 de març, era moment de recollir bosses i tornar cap a casa, cap al Masnou, a descansar i recuperar-se del viatge per enfilar la recta final de curs.
El bon ambient entre els alumnes, professors i on les temperatures van acompanyar en tot moment. Van fer d’aquest viatge una molt bona experiència per a tots i totes.