Cinema Texas

El passat dijous, 19 d’abril, en el marc de la setmana cultural del centre, l’alumnat de 4t d’ESO i de Batxillerat Artístic va tenir l’oportunitat de fer una sortida al cinema Texas de Barcelona per veure la nova pel·lícula d’Agustí Villaronga, Incerta Glòria, basada en la novel·la de Joan Sales.

La història s’emmarca al front d’Aragó, el 1937. Lluís, un jove oficial republicà destinat a un lloc temporalment inactiu, coneix una enigmàtica vídua de la qual s’enamora, la Carlana, que aconsegueix entabanar-lo perquè falsifiqués un document que la converteix en la senyora de la comarca. El millor amic del Lluís, el Soleràs, un oficial degradat, descobreix el frau i, a canvi de no delatar-lo, li exigeix que allunyi dels bombardejos de Barcelona el seu fill i la seva dona, de qui ell està secretament enamorat. Quan la Trini arriba al poble no triga a descobrir la traïció del Lluís i s’estableix entre ells dos un “estat de guerra” que farà trontollar tots els seus fonaments morals.

Un cop acabada la pel·lícula vam tenir l’oportunitat de fer un debat amb la presidenta de l’Acadèmia del Cinema Català, Isona Passola, productora de la pel·lícula (Massa d’Or Produccion). L’alumnat va quedar meravellat amb la història i es va crear un debat productiu i ric amb les diverses opinions, majoritàriament positives.