Viatge a Madrid

El passat dimecres 7 de març, els alumnes de 2n de batxillerat artístic i els alumnes que cursen la matèria d’Història de l’Art del batxillerat humanístic i social, acompanyats dels professors Olaia i Jaume, van fer un viatge a Madrid, dins les activitats programades de la matèria amb l’objectiu de visitar alguns dels principals museus de la ciutat, i d’aquesta manera, poder veure in situ algunes de les grans obres mestres d’art que estudien durant el curs, així com veure el centre polític i administratiu de la capital, amb els diferents Ministerios, i l’entramat urbà de la ciutat.
Un cop allí, es van dirigir cap a l’hotel on s’havien d’allotjar les tres nits que durava el viatge, situat en el cèntric barri madrileny de La Latina. Un cop situats, el destí era efectuar la primera visita, en un dels escenaris de la Guerra Civil Espanyola a Madrid, en el barri de Moncloa. Desprès, van estar gaudint del temps lliure pel Parque del Retiro, lloc d’esbarjo, emblemàtic de la ciutat, que alberga monuments com el Palacio de Cristal, passant primer per la Puerta de Alcalá.
El segon dia, el dijous, es van dirigir cap al Palacio Real de Oriente; magnífic palau que alberga tresors de les diferents monarquies espanyoles des de Carles IV fins a l’actual, passant pel museu de l’armeria. De camí a la visita, van passar pel Km.0, situat en plena Puerta del Sol, i passejant pel davant mateix del Teatro Real de Madrid. Un cop allí, també van poder veure la Catedral de la Almudena, lloc emblemàtic i on es va casar Felip VI amb la Leticia.
A més, vam visitar les gran obres mestres del Museu Thyssen a Madrid.
El divendres, ens vam dirigir a Pozuelo de Alarcón, on vam poder visitar els estudis de TVE i RNE a Prado del Rey, i poder veure com es feia el programa en directe de TVE, presentat per Inés Ballester, de Amigas y Conocidas. Per la tarda, ens vam endinsar en les obres del Museu del Prado, visita que els mateixos alumnes van quedar meravellats, sorpresos de veure les obres que estaven estudiant.
El darrer dia, el dissabte 10 de març, era moment de recollir bosses i tornar cap a casa, cap al Masnou, a descansar i recuperar-se del viatge per enfilar la recta final de curs.
El bon ambient entre els alumnes, professors i on les previsions meteorològiques, fins l’últim dia, ens van fer estar atents al cel, no van enterbolir el transcurs dels plans establerts.