Jornades Tècniques d'Electricitat (2010)

Els dies 2 i 4 de febrer passat es van realitzar les Primeres Jornades Tècniques organitzades pel Departament d’Electricitat de l’Institut Miquel Martí i Pol. L’objectiu d’aquestes jornades va ser el d’apropar el món de la indústria i universitari al món educatiu de l’FP, en el marc curricular dels cicles formatius de grau mitjà, “Instal•lacions Elèctriques i Automàtiques”, i de grau superior, “Instal•lacions Electrotècniques”.

A les jornades es van desenvolupar sis temes directament relacionats amb els crèdits que s’imparteixen i dels quals tres van tenir com a ponents a ex alumnes de l’institut i un quart a un ex professor del propi departament elèctric.

L’assistència de l’alumnat va ser força elevada, la qual cosa indica l’interès que van despertar els temes tractats

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::fotografies de l’activitat:::::::::::::::::::::::::::

El programa dut a terme a les jornades va ser el següent:

Dimarts 2 de febrer de 2010

Tema: SISTEMES DE SEGURETAT

Ponent: Santiago Aguado
En Santiago Aguado és el Director Nacional d’Enginyeria de l’empresa Honeywell, empresa líder en tecnologia i fabricació, que proporciona una gran diversitat de productes i serveis, entre altres, els sistemes de seguretat. Va donar, de manera brillant, una visió general del món de la seguretat, sobre tot contra incendis.

Tema: INSTAL•LACIONS DE BAIXA TENSIÓ

Ponent: Dídac Álvarez
En Dídac és un ex alumne de l’institut que va fer el CFGM d’Equips i Instal•lacions Electrotècniques, obtenint el carnet d’instal•lador de nivell bàsic. Des d’aleshores ha treballat com autònom en la baixa tensió i ja porta una amplia experiència en el món de les instal•lacions elèctriques. La seva xerrada es va desenvolupar de manera molt col•loquial i propera.

Tema: EMPRESES ELÈCTRIQUES A CATALUNYA

Ponent: Valentí Claret
En Valentí Claret és un ex professor de l’institut vinculat a les empreses elèctriques catalanes i amb una amplíssima experiència en aquest camp. Va fer una excel•lent exposició de l’inici, desenvolupament i situació actual del sector elèctric a Catalunya.

Dijous 4 de febrer de 2010

Tema: SISTEMES D’AUTOMATITZACIÓ

Ponent: Samuel Lázaro
En Samuel Lázaro és tècnic de sistemes d’automatització de l’empresa Siemens, líders en el sector. Va explicar l’evolució dels sistemes automatitzats, principalment autòmates programables, demostrant una gran experiència en aquest camp.

Tema: L’EXPERIÉNCIA DE LA UNIVERSITAT
Ponents: Rubén Martínez, Carlos Segovia i Albert Castillo
El Ruben, el Carlos i l’Albert són ex alumnes del CFGS d’Instal•lacions Electrotècniques que estudien enginyeria tècnica elèctrica. Van donaran una visió del món universitari i de les dificultats i beneficis de l’accés a la universitat, des de la Formació Professional. El to planer i proper que van utilitzar per explicar les seves vivències ha fet que molt alumnes de l’actual cicle formatiu de grau superior es plantegin donar aquest salt a la universitat.

Tema: TRANSFORMADORS
Ponent: Sergio Alcaide
En Sergio és un ex alumne de CFGS d’Instal•acions Electrotècniques que porta varis anys treballant com a tècnic per l’empresa Schneider Elèctric, i ja compte amb una important experiència en el món dels transformadors i les proteccions. La identificació dels alumnes amb una persona que, fins fa poc, realitzava els mateixos estudis, aporta un valor afegit a aquesta conferència que difícilment es pot aconseguir a l’aula.

El Departament Elèctric vol agrair la participació de tots els ponents que, d’una manera desinteressada, han aportar la seva experiència i han enriquit de manera considerable el contingut dels temes tractats. Aquestes jornades marquen l’inici d’un cicle que vol tenir continuïtat any darrera any.

Fins les 2es Jornades Tècniques.

Departament Elèctric
IES Miquel Martí i Pol