Visita exposició Home nu : Tot despullant els arquetips de la masculinitat

L’alumnat de 3r ESO ha visitat al palau de Can Mercader la exposició de Cossos dissidents HOME NU.Tot despullant els arquetips de la masculinitat

Els objectius de la visita didàctica són :

-Afavorir una lectura del passat que ens permeti intervenir, críticament en el present.
-Introduir a l’alumnat a l’anàlisi i crítica feminista dels processos mitjançant els quals s’ha anat construint la “norma” sobre la nostra identitat de gènere, sexe i inclinacions sexuals.
– Donar a conèixer els preceptes feministes que posen en qüestió el sistema patriarcal dominant.
-Analitzar com els objectes artístics expressen i recullen les construccions de gènere dominants en cada moment.
-Integrar l’art i l’expressió artística com a eines vàlides i potents per interpretar el món que ens envolta i a la vegada expressar el món intern.

-Fer a l’alumnat protagonista del seu procés d’ensenyament-aprenentatge, afavorint experiències dialògiques.

A partir de l’obra Frankenstein de Mary Shelley s’utilitza com a fil conductor per iniciar un recorregut dinamitzat pels vuit àmbits de l’exposició, que partint de les obres d’art proposa accions formatives basades en el debat, la reflexió i el diàleg, per analitzar i desconstruir alguns arquetips sobre la masculinitat i,per tant també sobre la feminitat i el sistema binari.