Ruta per Bàrcino

El divendres 23 de febrer vam fer amb l’ alumnat de llatí de 1r i 2n de batxillerat una ruta per la Barcelona romana, organitzada pel MUHBA. Primer, vam visitar el centre d’ interpretació del món funerari romà i la via sepulcral a la Plaça de la Vil.la de Madrid. Aquesta era la zona extra muros de Bàrcino, o sigui, una zona fora de les muralles de la ciutat. Després vam continuar fins al carrer Duran i Bas, on es troba un fragment de l’aqüeducte de la ciutat. A continuació vam aturar-nos a la Plaça Nova, també coneguda com a Plaça de la Catedral, des d’ on es pot veure la muralla romana i la porta Decumana, l’ única porta que queda de la muralla de Bàrcino. Vam passejar després fins a la Plaça de Sant Jaume, perquè aquesta zona formava part del fòrum o plaça major de la ciutat. Vam visitar a continuació una domus o mansió senyorial del segle IV d.C., la qual a l’Edat Mitjana es va transformar en un magatzem, doncs s’ han trobats sitges in situ. La nostra immersió en aquesta ciutat romana va seguir amb la visita al temple imperial del Fòrum, del que queden el podi i quatre columnes a l’entrada del Centre Excursionista de Catalunya, al carrer Paradís, situat a la part més alta de la ciutat romana: el Mont Tàber. I ja, per últim, vam entrar al museu, a la seu del MUHBA, on vam baixar a visitar els 4.000 m2 que hi ha excavats. I és així com vam veure negocis com una fullonica, una tinctoria, una factoria de salaó, de garum, un negoci de producció de vi, restes de clavegueram, de cases, de muralla… Realment va ser un autèntic viatge en el temps!

Podeu veure més fotos aquí.