Portades de llibres

De quina manera podem valorar la importància de la portada d’un llibre i d’alguna manera animar a llegir-lo? El veritable objectiu de l’activitat és la dinamització lectora. Els i les alumnes de 1r d’ESO havien d’escollir un llibre que havien llegit durant el trimestre i fer una nova portada. A la portada, que havia de ser diferent de la del llibre, calia que hi hagués una frase del llibre o inventada, que animés a la lectura. Una vegada realitzada la portada, havien de presentar-la, és a dir explicar-la.

Des de la biblioteca escolar es va promoure dos tipus de premis: un per la portada en si, hi ha alumnes que els agrada i dibuixen molt bé; i també un premi a la millor presentació o explicació, d’aquesta manera fomentaven l’expressió oral en català.