LA SETMANA DE LES LLETRES

Com es poden potenciar les lletres a l’institut en un món cada vegada més deshumanitzat?  Una de les possibles respostes és que durant un període de temps, en aquest cas una setmana, les lletres siguin el veritable eix giratori de la vida acadèmica. Hi ha una data assenyalada en el nostre calendari, Sant Jordi, on de manera gairebé miraculosa els llibres i el món de les lletres guanya la batalla. Aprofitem aquesta efemèride de la qual  podem estar tan contents com a catalans per celebrar la setmana de les lletres.

Com vam aconseguir que durant la setmana les lletres fossin l’eix vertebrador de l’institut?  Implicant  l’alumnat i realitzant un seguit d’activitats que giraven envers el món de les lletres.

A primer d’ESO, es va realitzar un taller a la biblioteca escolar  i a l’institut sobre llibres il·lustrats, novel·la gràfica i còmic a càrrec de les llibreres de la llibreria de Cornellà Pati Blau, el dia després a les aules es van realitzar unes activitats per avaluar i comprovar que havien entès el taller; el dimecres, l’alumnat de primer  va elaborar  per grups un àlbum verd en què havien de relacionar un arbre i el seu poema corresponent.

A segon d’ESO, van  visitar  la biblioteca Marta Mata per veure l’exposició dones de la mar. Un seguit d’il·lustracions de Sandra Uve sobre dones oceonògrafes. Després de la visita van realitzar per grups uns murals on havien de relacionar la il·lustració amb la biografia i finalment dedicar-los un poema.

A tercer d’ESO, van elaborar uns poemes visuals, on deixaven llibertat creativa a l’alumnat per crear les seves obres, tot i que les professores van mostrar unes pautes i uns exemples clarificadors.

Per acabar la setmana, el divendres es van lliurar tots els premis ganyadors de Sant Jordi . Un colofó perfecte per finalitzar la setmana dedicada a les lletres.