Com podem aconseguir que els i les nostres alumnes s’interessin per les lectures? Quan els nois i noies entren a l’adolescència, sembla que els costi molt més seguir els hàbits de la lectura iniciats a primària. Sens dubte, una possible, per no dir la millor solució, és l’intercanvi amb l’escriptor o escriptora. Una xerrada amb l’autor de la novel·la pot ser més gratificant que totes les activitats lectores que pugui fer el professorat. Hem tingut la sort de comptar el divendres dia 3 de març i el dilluns dia 6 amb els escriptors Maite Carranza i Jordi Folck respectivament.
El divendres la Maite Carranza ens va explicar com va crear i en què es va inspirar per escriure Paraules emmatzinades, lectura obligatòria de 3r d’ESO. Un llibre malauradament molt actual que ajuda a sensibilitzar-nos sobre les vícitmes d’abusos sexuals i recordar que estimar no ha de fer mal.
El dilluns va ser el torn d’Abel Folck, que ens presenta en tres sessions i a tots els primers de l’ESO, el llibre d’Edoll, d’una temàtica completment diferent, però també molt actual. La intel·ligència artificial. Ens explica, quin va ser l’origen del llibre, les possibilitats d’una segona part; i sobretot ens va fer reflexionar sobre el poder de la intel·ligència artificial.