Colònia Vidal

Visita a la Colònia Vidal de Puig-reig el dia 3 de novembre de l’alumnat de 4t ESO per a la matèria de socials per veure de primera mà com es vivia en una colònia tèxtil, la millor conservada de Catalunya.
En la visita es veu per una banda les instal·lacions tèxtil, on s’explica tot el procés des del processat del cotó fins a la obtenció del fil , i per una altra banda com els treballadors vivien en la colònia: cases, escola, biblioteca i totes les instal·lacions que feien de la colònia, un lloc autosuficient on els que vivien en la colònia no es relacionaven amb gent de fora per tal que l’amo pogués tenir a tots els habitants de la colònia perfectament controlats.

En conclusió, una visita ideal per entendre i viure la història del segle XIX i XX de més a prop.