Comencem 1r d’ESO

Benvolgudes famílies,

Us presentem el nostre Projecte Educatiu. No deixeu de visitar allò referent a primer d’ ESO i els nostres vídeos, més avall.

Sóc l’Àngels Longan, la Directora de l’Institut La Ribera. Em complau compartir amb vosaltres un projecte pedagògic que oferim amb el clar objectiu d’aconseguir l’èxit acadèmic i personal de cada noi i noia.  La metodologia competencial, l’acompanyament personalitzat per a l’aprenentatge i l’èmfasi en l’acompanyament tutorial són les claus del nostre projecte.

A La Ribera res no és general, cada cas el tractem com a únic, com úniques som cada persona. Treballem per i amb els nois i noies, adaptant-nos a les seves necessitats del moment, tot i exigint el compromís necessari per tirar endavant el seu projecte de vida.

M’agradaria presentar-vos als meus companys en l’equip Directiu, i així donar resposta a,

Què volem, què som i què ens mou ?

Aniol Pros – Cap d’estudis. Som un institut amb esperit positiu, que creiem en les persones. Mirem als nois i noies amb la confiança de que el progrés és possible. Ens agraden valors com l’alegria, l’estima, el  respecte i l’empatia. Creiem en el valor de la tranquil·litat per al treball ben fet i de l’esforç per aconseguir-ho.

Joana Sàez – Coordinadora Pedagògica. El nostre objectiu és acompanyar cada noi i noia en el camí del seu projecte vital, proporcionant les eines necessàries a cada pas. Volem formar persones amb pensament crític, compromeses, de mirada oberta i comprensiva. Capaces d’entendre el món i d’actuar per millorar-lo.

Xavier Lopez – Secretari Acadèmic. Aspirem a oferir nous entorns d’aprenentatge adaptats a la nova societat del coneixement del segle XXI. Vetllem pel benestar de la nostra comunitat educativa gestionant els recursos de què disposem de forma eficient i efectiva.

Als grups de 1r de l’ESO de La Ribera trobeu,

• Intensificació de l’acompanyament de l’alumnat, en la transició primaria-secundaria.
  • Tres grups heterogenis (màxim 27 alumnes, normalment ratios inferiors)
  • Totes les hores de les tres  matèries instrumentals (català, castellà i matemàtiques) tenen codocència (dos professors/es a l’aula).
  • Franja de dues hores setmanals  de Projectes transversals Magnet amb la participació de la UB.
  • Desdoblaments per nivells a anglès, ciències i tecnologia.
  • Suport per a la competència oral en llengua catalana i reforç de les matèries instrumentals.
  • Tutoria individual per al seguiment acadèmic i personal.
  • Diversitat d’estratègies, recursos i metodologies a l’aula per assolir l’èxit acadèmic.
  • Suport de la orientadora de nivell, per l’alumnat i les famílies. A continuació, us presentem un video on podeu conéixer una mica el departament d’orientació educativa i la labor que porten a terme. Clica per conèixer ... El departament d’Orientació Educativa

Ens agradaria ara poder tenir una conversa relaxada per conèixer-vos i també que ens conegueu una mica millor… Pel que fa a aquesta darrera part,

Gràcies per dedicar-nos el vostre temps,

L’Equip Directiu de l’institut La Ribera