Optativa de robòtica

Una de les novetats d’aquest curs, és la introducció a tercer de l‘optativa de Robòtica. L’alumne Emmanuel Junior de 3rC, ens explica què han treballat durant l’últim trimestre del curs:

El que hem fet a classe de robòtica i programació aquest últim trimestre, ha estat treballar en la construcció en 3D utilitzant l’aplicació Tinkercad, que ens permet crear objectes tridimensionals de forma senzilla i divertita. Amb aquesta aplicació hem dissenyat diferents digures i models que després hem imprès amb la impressora 3D de l’Institut. Així, hem pogut veure com els nostres dissenys es convertien en realitat i comprovar la qualitat i la resistència dels materials utilitzats.

També hem fet servir l’aplicació Inskcape, un programa de dibuix vectorial que ens permet crear gràfics i il·lustracions. Amb aquesta aplicacio, hem fet figures de fusta que el professor portava de casa impresa amb una màquina de tall làser. Hem après a fer servir les eines bàsiques del programa. Hem creat figures originals i creatives que després hem retallat i enganxat per formar peces de decoració o peces d’algun joc.

Amb aquestes activitats hem après molt sobre el món de la construcció en 3D i el dibuix vectorial. Hem desenvolupat la nostra imaginació, la nostra habilitat manual i el nostre sentit. Hem gaudit molt fent els nostres propis projectes i compartint-los amb els companys i companyes.

Per acabar, vull dir que aquesta optativa ha estat una gran experiència per a mi i que m’ha fet descobrir noves formes d’expressar-me i de crear. Crec que aquest tipus d’activitats són molt importants per fomentar la creativitat i l’aprenentatge actiu dels alumnes. M’agradaria seguir explorant en aquest cap i aprendre més coses sobre la contrucció en 3D i el dibuix vectorial.

Aquí un recopilatori dels treballs de l’alumnat📸👇🏻