No existeixen dones a l’Edat Moderna?

La notícia que us portem avui és d’aquelles que ens han de fer reflexionar sobre la nostra educació:

En el currículum d’història de 3r d’ESO, el nostre alumnat coneix, investiga i aprèn sobre personatges tan cèlebres com Miquel Àngel, Leonardo da Vinci o Maquiavel, però per què no estudien cap dona? No existien dones escriptores? No hi havia dones renaixentistes o humanistes? Aquestes són les qüestions que l’Isra, el profe d’història ha plantejat als estudiants, per fer-los reflexionar i reivindicar el paper inexistent dels personatges femenins en el currículum d’història.

Per suplir aquest buit en el temari, l’alumnat de 3r d’ESO durant un parell de setmanes va posar-se a la pell dels investigadors per descobrir, conèixer i preparar una petita biografia de les dones que van marcar l’època moderna: qui eren, en quins anys van viure, què van fer, per què són importants en l’estudi de la història… El treball va ser esplèndid i va donar peu a reivindicar i denunciar el fet que no apareix cap dona en els llibres de text d’història.

A continuació us deixem les seves recerques 📜: