Els estudiants de 1r D fa uns dies que estan treballant les à rees i els perÃmetres de les figures planes. Avui, quan la professora ha entrat a classe, li han demanat que qui era Pità gores… Després de parlar-hi una mica, hem decidit retrocedir en la història de les matemà tiques i posar-nos en mode,
Looking for Pi!
Hem cercat diferents objectes on hi poguessim mesurar el perÃmetre d’una circumferència i també el seu radi…
Els nostres resultats han estat els següents,
Longitud | Radi | Long / (2*Radi) | |
Ampolla aigua Yuliana | 25 | 3,25 | 3,8462 |
Rutllana pati | 15 | 2,25 | 3,3333 |
Ampolla aigua Gloria | 20,3 | 2,9 | 3,5000 |
Sacapuntes Aarón | 9,5 | 1,2 | 3,9583 |
Sacapuntes Ibti | 13,7 | 1,9 | 3,6053 |
Tizaboli | 6,9 | 0,6 | 5,7500 |
Cola Owen | 9,5 | 1,4 | 3,3929 |
Ampolla aigua Santi | 24 | 3,6 | 3,3333 |
Hem aprés la importà ncia de la precisió en les mesures, perquè en fer la conclusió hem sabut que aquest resultat obtingut, que ha de ser 3 “i una mica més”, és el famós número Pi 🙂 El que comença aixÃ:
3,1415926535897932384626433832795028841971693993751058209749445923078164062…